Translate

Monday 27 May 2013

Tak dapat disangkal lagi. Segala-lanya datang dari Allah S.W.T. Senang susah, miskin kaya, sihat sakit, panas dingin...pendek kata semuanya di dalam genggaman dan penguasaan Allah. S.W.T. Ketika ini aku menulis dalam keadaan sakit. Seluruh anggota badan aku sakit. Pagi tadi tiba-tiba aku merasa seperti akan demam. Badan rasa seram sejuk. Aku tak kata aku hendak demam sebab seboleh-bolehnya aku tak mahu demam. Tapi demam bukan milik aku. Demam milik Allah s.w.t. Datang daripada khazanahNya. Aku tidak mahu mencari-cari alasan bagaimana boleh demam hinggap ditubuh badan aku.Kena hujan, musim demam, salah makan dan sebagainya adalah alasan yang kerap diberikan oleh sesiapa pun hanya untuk merasionalkan hal keadaan. Badan aku tidak panas tetapi sakit. Sakit yang melemahkan. Maha Suci Allah S.W.T. Apa pun yang datang aku perlu terima atau setidak-tidaknya belajar untuk menerima.


Ini adalah hanya suatu ujian dan peringatan bahawa andai kata kita semua diuji dengan sesuatu, samada berat atau ringan,itu adalah tanda bahawa Allah.S.W.T ingin mengingatkan. Bahawa kita masih ada masa untuk kembali rujuk kepadaNya

No comments: